Közvetlen, direkt kommunikáló autók

201607.13
0

A jövő járművei elsősorban egymással és az utakat felügyelő rendszerekkel kommunikálnak majd. Ennek a szakterületnek a fejlesztése érdekében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) a PBG FMC Kockázati-tőkealap kezelő Zrt. befektetésével, a Commsignia Kft.-vel közösen kutatóműhelyt hozott létre.

A BME a témával 2006-ban kezdett el foglalkozni egy európai uniós kutatási fejlesztési projekt keretében, amelynek célja egy páneurópai, mobilitási teszthálózat létrehozása volt. Ez a teszthálózat a kommunikációs protokollok egy részének fejlesztésével és valós körülmények között folytatott tesztelésével foglalkozott.

A V2X (Vehicle-to-everything) technológiájával biztonságosabbá és hatékonyabbá tehető a közlekedés. Ez a technológia akkor lesz teljes egészében használható, ha azt széles körben alkalmazzák az autógyártók. Robbanásszerű elterjedés várható, hiszen az önvezető autó nem képzelhető el járműkommunikáció nélkül. A V2X a jármű szenzorai által belátható területet és az általuk összegyűjtött információmennyiséget növeli, amellyel az önvezető autók döntéshozatalának pontosságát fokozza. Összehasonlításképp: a járműkommunikáció 4-5 autóval is előrébb tud látni, így a balesetek sokkal inkább elkerülhetők általa.

Három év múlva az Egyesült Államokban ez a technológia már kötelező lesz a gyártósorokról újonnan legördülő autókban. Ez az első lépés ahhoz, hogy ez a járműkommunikáció elterjedjen a világon. Az EU a prognózisok szerint kisebb lemaradással követi majd Amerikát.

A kutatóműhely alapításában résztvevő Commsignia Kft. olyan saját fejlesztésű szoftvereket és hardvereket kínál az autógyártóknak, autóipari beszállítóknak, illetve az útpálya- és városüzemeltetők számára, amelyek a legfejlettebb V2X kommunikációt biztosítják. A cég a magas szintű iparági tudás és tapasztalat átadásával hozzájárul a képzéshez, ami a hazai fejlesztői kapacitás növekedését eredményezi.


Előző:
Következő: